Platforma Nemetschek pentru inginerie:
drumuri și poduri

         

 

Bridge Day

 

Proiectare / Detaliere
Un obiectiv important în dezvoltarea Allplan Inginerie a fost acela de a oferi un suport mai bun pentru proiectarea de poduri și tuneluri: spre exemplu generarea automată a secțiunii de-a lungul unui traseu: secțiuni de-a lungul arcelor, clotoidelor, liniilor tip spline și a altor elemente ce definesc un traseu continuu.

 

 

Elementele structurale din beton precomprimat cu armături pre/post-tensionate pot fi modelate acum cu ajutorul noii funcții de Toroane: funcția determină forma 3D a toronului dintr-o reprezentare 2D în vederea plană și în secțiunea longitudinală. Se poate genera placa și obiectul de ancorare cu o extensie a pâlniei și a fretei. Armarea tuturor elementelor podului - pilele, antretoazele, tablierul, piloții - se armeaza foarte simplu, indiferent de complexitatea formei, modificările ulterioare făcându-se la fel se simplu.

 

 

Calcul structural
Inginerii structuriști din toate colțurile lumii se confruntă cu aceleași probleme, indiferent de domeniul în care lucrează: construcții civile, proiectare mecanică sau alt domeniu ingineresc. Ei au de-a face cu contractori care vin cu planuri îndrăznețe pentru a construi cel mai mare, cel mai lung, cel mai spectaculos și cel mai avansat pod din punct de vedere tehnologic realizat vreodată.


Scia Engineer este un instrument ideal pentru calcule, în orice mod de lucru: de la o fază simplă (1D), pentru o singură placă (2D), la un pod întreg (3D), la o analiză detaliată a distribuției forțelor interne analizate în timp în structuri precomprimate (4D).

 
 

Componentele solutiei Nemetschek de proiectare a podurilor

 
 

Scia Engineer: Calcul structural

 

Calcul structural poduri

 
 

ACȚIUNI

- Încărcări mobile și convoaie de forțe

- Interacțiune cu solul
- Fundații
- Dinamică

 

BETON ARMAT
- Elemente 1D &2D
- Rezistență la foc
- Străpungere
- Comportare neliniară

 

PRETENSIONARE

- Pretensionare
- Post-tensionare
- Etape de construcție
- Analiză dependentă de timp

OȚEL

- Proiectare secțiune transversală
- Calcul și detaliere îmbinări

 

COMPOZITE
- Proiectare beton cu armătură rigidă
- Planșee compozite
- Dimensionare conectori

OPTIMIZARE

- Optimizare parametrică avansată

   
 

Allplan Inginerie: Modelare fără limite

- Generarea secțiunilor după un anumit traseu format din arce de cerc, clotoide, linii spline etc. cu ajutorul funcției „Sectiune de-a lungul unui traseu”;
- Armarea mult mai rapidă a elementelor din beton precomprimat cu noua funcție „Toron”;
- Editarea directă prin indicatori a repartițiilor liniare de bare;
- Crearea rapidă a imaginilor randate direct din Allplan utilizând motorul de randare Cinema 4D;
- Funcții cuprinzătoare de export către Cinema 4D pentru realizarea prezentărilor de înaltă clasă;
- Schimb corect de date cu ajutorul noii proceduri certificate IFC 2x3 Coordination View 2.0 Import / Export;
- Autentificare unică pentru accesul la toate portalurile și aplicațiile web disponibile;
- O interfață eficientă și un bun control al acțiunilor mulțumită îmbunătățirilor aduse funcțiilor de căutare și filtrare din Allplan Exchange.

 

proiectarea podurilor

 

Allplan Drumuri: Productivitate ridicată

- Model digital de teren;
- Trasee și pante;
- Profile transversale printr-un singur clic;
- Pichetare;
- Generare automată a listelor de cantități;
- Prezentări profesionale ale planurilor;
- Sensuri giratorii;
- Simularea realista a traseului.

proiectarea drumurilor

proiectarea drumurilor

 
 

Studiu de caz:

Pod rutier Agigea - proiectat de Search Corporation cu Nemetschek Allplan BIM Inginerie

 
  Pod Agigea  

Pod AgigeaProiectarea podurilor este o activitate complexă ce implică utilizarea unor programe moderne, eficiente, care să asigure gestionarea cu succes a activităților necesare.

 

În cele ce urmează dorim să vă prezentăm povestea de succes a Podului peste canalul Dunăre-Marea Neagra de la Agigea, proiect coordonat de Șeful de Proiect dl. Ing. Mihale Tudor și dl. ing. Viorel Bucur, șeful departamentului de Proiectare Poduri din cadrul Companiei Search Corporation, cea mai mare firmă de proiectare lucrări de infrastructură rutieră din România.

Dl. ing. Viorel Bucur a luat decizia de a utiliza la proiectarea podului programul de proiectare Allplan produs de firma Nemetschek AG, cel mai mare producător European de software pentru Arhitectură și Construcții, bazând-se în decizia sa pe facilitățile dovedite ale programului și pe suportul primit din partea producătorului programului.

 
 

Prezentarea proiectului

 

Denumirea: POD RUTIER LA km 0+540 AL CANALULUI DUNĂRE-MAREA NEAGRĂ ŞI LUCRĂRI AFERENTE INFRASTRUCTURII RUTIERE ŞI DE ACCES ÎN PORTUL CONSTANŢA

 

Elaboratorul proiectului : SEARCH CORPORATION S.R.L

Amplasamentul: Portul Maritim Constanța, zona Est la gura canalului Dunăre-Marea Neagră


 

Podul și viaductele de acces au o lungime totală de 906.82 m, dintre care 362.00 m pod și 544.82 m viaducte. Supratraversarea canalului Dunăre – Marea Neagră se realizează cu un pod hobanat, care are trei deschideri de 81.40 m + 200.00 m + 81.40 m, lungimea totală de suprastructură fiind de 362.80m. Profilul în lung a fost proiectat astfel încât să se respecte gabaritul de navigație impus în Caietul de Sarcini și corespunde unei viteze de proiectare de 80 km/h.

 

Soluția aleasă pentru execuția podului este aceea de pod hobanat cu trei deschideri de 81.40 m + 200.00 m + 81.40 m.

  Pod Agigea  
 

Studii de caz ARHITECTURA

Cateva dintre proiectele notabile realizate cu Allplan.
 

Studii de caz INGINERIE

Cateva dintre proiectele notabile realizate cu Allplan.
 

Tutoriale video - Allplan

Invatati rapid si simplu Allplan urmarind tutorialele video
 
 
© 2016 Nemetschek Romania Sales & Support SRL